Файл с расширением .aps
Содержание
- Кроп-фактор
- Types of APS Files
- Conversion Factor of APS-C Format Sensor
- Кроп-фактор
- APS-C lens formats
- Типы файлов APS
- Технические характеристики, заявленные производителем
- Резюме файла APS
- Оптика для APS-C
- Внешний вид и удобство использования
- Lens designations
- Multiplier factors
- How to Fix Problems Opening APS Files
Кроп-фактор
О Canon APS-C камерах, таких как 70D и 7D часто говорят, кроп — фактор 1,6. Камеры Nikon APS-C (также известный как формат Nikon DX) имеют кроп — фактор около 1,5.
Кроп — фактор иногда называют мультипликативным фактором, потому что, если умножить его на фокусное расстояние объектива, вы видите разницу в том, как объектив кадрирует ваш сюжет.
Установите 100 мм объектив на полнокадровую камеру, и он ведет себя как 100 мм объектив. Но если вы установите тот же 100 мм объектив на тушку APS-C с коэффициентом 1,6, фокусное расстояние будет составлять 1,6 × 100 = 160. А 400 мм объектив на камере APS-C будет кадрировать сюжет, как гигантский 640 мм телеобъектив на полном кадре. Таким образом использование камеры APS-C вроде как делает ваши телеобъективы больше по фокусному расстоянию. Вы видите, камера APS-C на самом деле не увеличивает изображение как — либо больше, чем полный кадр. Еще одно преимущество кропа в том, что пиксели сенсора APS-C достаточно малы и упакованы в достаточно плотно, и поэтому фиксируют больше деталей. Другими словами, сочетание обрезанной датчика плюс «плотности пикселей» на самом деле может привести к некоторым преимуществам!
APS-C камера и камера полный кадр с идентичными объективами увидит различные количества оного и того же сюжета.
Выше описанное явление может быть важным для таких вещей, как фотографии дикой природы, где большинство ваших предметов съемки будет очень далеко. Но это не так хорошо для широкого угла съемки. Поскольку полнокадровые камеры имеют полное преимущество в отношении широкоугольных объективов, так как APS-C обрезает все внешние участки широкоугольного изображения, а это означает, что объектив становится не таким широкоугольным как был на full frame. Например, 20 мм широкоугольный объектив будет на APS-C иметь 32мм ф.р. и соответственно меньший угол обзора.
Ранее я упоминал аналогию с холстом художника, и я хочу вернуться к нему прямо сейчас.
Теперь мы знаем, что полные датчики кадра крупнее. Итак, представьте, что вы художник пытается нарисовать как много мелких деталей, как это возможно на холсте. Это имеет смысл, что чем больше холст вы работаете, тем легче будет.
Датчики APS-C могут попытаться отыграть какое-то преимущество, которое они потеряли в размерах, за счет уменьшения величины пикселей. Это равносильно тому, как художник используя меньший холст, вынужден использовать более тонкую кисть. Однако 35 мм матрица будет все равно в выигрыше в отношении детализации, особенно при большем количестве мегапикселей камеры (пиксель тоже будет меньше).
Итак, теперь мы знаем, что полный кадр может быть лучшим в плане детализации изображения. Таким образом, если вы хотите напечатать гигантский плакат с достаточно детализованной картинкой? В таком случае вы полный кадр может быть лучшим выбором.
Types of APS Files
Primary APS File Association
.APS
File Format: | .aps |
File Type: | Visual C++ Resource File |
APS file extension may refer to a developer file that is created by a software development application called Microsoft Visual C++. This file allows Microsoft Visual C++ to load resources more quickly by storage of the binary representation of a resource that is included with the project.
Created by: | Microsoft Corporation |
File Category: | Developer Files |
Registry Key: | HKEY_CLASSES_ROOT\.aps |
Software Programs That Open The Visual C++ Resource File:
Microsoft Visual C++ by Microsoft Corporation
Compatible with:
Windows |
Other APS File Associations
.APS
File Format: | .aps |
File Type: | Greeting Card Studio Project File |
APS file extension may refer to a project file created by an AMS software called Greeting Card Studio. This software is used to create greeting cards. APS files may contain text, graphics, gradients, digital photos, and clip arts. It is used to print and send cards to family and friends. It is possible to extract these APS files to bitmap image formats like PNG, JPG, GIF, BMP, and TIF.
Created by: | AMS Software |
File Category: | Raster Image Files |
Software Programs That Open Greeting Card Studio Project File Files:
AMS Greeting Card Studio by AMS Software
Compatible with:
Windows |
Conversion Factor of APS-C Format Sensor
The size of APS-C Format Sensor vary by manufacturer to manufacturer and the model of digital camera. Each variant of sensor, used for the same purpose, will have a field of view slightly different, but overall this angle is always narrower than that taken with a 35mm film.
Recommended Reading For Better Understanding :
- APS or Active Pixel Sensor is a semiconductor technology – Not to be confused with APS-C Format
- Image sensor of Digital Camera – CMOS and CCD
- Image Sensor Size and Field of View
- Full Frame DSLR
- Crop Factor or Form Factor in Digital Photography
In general, the APS-C format sensor are smaller than the conventional APS negative. The size of APS-C sensors and 24 x 36 film format are different, in the same focal length, an image is taken with an APS-C format sensor is different from that taken with a sensor or film 24 x 36. The APS-C format sensor is smaller, the image from the sensor appears to be an enlargement of a portion of the image taken with a 24 x 36 sensor. This is the crop factor.
For the same image on APS-C format sensor DSLR and 24 x 36 mm film, the effective focal length of lens is 1.5 to 1.75 times larger . This multiplier is actually the size ratio between the sensors 24 x 36 and APS-C , it is referred to as “conversion factor”, “multiplicative factor” or “focal length multiplier”. This coefficient, which depends only on the size of the sensor can calculate the actual focal length of the lens used with this sensor, the equivalent focal length giving the same image with 24 x 36mm film sensor.
Notes on APS-C Format Sensor
Canon, Nikon and Sony have developed lens specifically for their DSLR camera. These lens are designed for APS-C sensors are always referred by their actual focal length and not that equivalent on 35mm film. Several manufacturers such as independent objectives Tamron , Tokina and Sigma also produce a range of lenses optimized for APS-C sensors.
Canon has introduced the range of Lens Canon EF-S in 2003 at the same time of their launch of the EOS 300D model. The EF-S lenses can only be used on APS-C Format Senor equipped cameras from Canon, with the exception of the older models – Canon EOS D30 , D60 and old 10D that physically prohibit the fitting of this type of lens. The EF-S lenses can not be mounted on Canon full-frame DSLRs or 35mm film lens. Nikon introduced the DX-format lens for its range of digital SLR cameras with APS-C format sensor. They can be mounted on the model full-frame DSLR – D3, D3x and D700 at the cost of losing a few optical factors. These lens generally give the vignetting effect when mounted on Nikon film cameras, but can be used somehow.
Tagged With aps-c format , APS-C , APS C FORMAT , aps-c format nikon , aps-c sensor size , APS-C-format , apsc senser abbrevation , nikons with APS-C-format sensors
Take The Conversation Further …
We’d love to know your thoughts on this article.Meet the Author over on to join the conversation right now!
If you want to Advertise on our Article or want a Sponsored Article, you are invited to Contact us.
Contact Us
Кроп-фактор
Используется для определения отношения поля кадра в DSLR-камерах к полю кадра стандартного 35 мм кадра при использовании с объективами, рассчитанными на 35 мм плёнку. Для матриц формата APS-C кроп-фактор различен. Основными кроп-факторами для данного формата являются:
- ≈ 1,5:
- все камеры , кроме , , , , , D4S, , , , , , , и ;
- все цифровые зеркальные камеры , а также компактные модели , ;
- все цифровые системные камеры , кроме , , , A7 и A7r;
- цифровые зеркальные камеры и ;
- все цифровые зеркальные камеры марок и , кроме , и , а также беззеркальный фотоаппарат ;
- линейки
- цифровой зеркальный фотоаппарат и компактные модели DP1 Merrill, DP2 Merrill, DP3 Merrill;
- ≈ 1,6 — все цифровые зеркальные фотоаппараты с двух-, трёх- и четырёхзначными индексами, а также ; все цифровые системные камеры
- 1,67 —
- 1,73 — цифровые зеркальные фотоаппараты компании , кроме , а также компактные фотоапппараты 1, DP2 и их модификации без индекса Merrill.
APS-C lens formats
Canon, Fuji, Nikon, Pentax and Sony have developed and designed lenses specifically for their cameras with a lens factor (more fully, lens focal length conversion factor) or «crop factor». Whilst Canon uses a factor of 1.6×, the other four brands all use 1.5×. APS-C cameras use a smaller area to form the image than traditional 35 mm cameras, and so lenses used on APS-C format cameras have a correspondingly narrower field of view. For example, a 28 mm lens is a wide angle lens on a traditional 35 mm camera. But the same lens on an APS-C camera, with a lens factor of 1.6× (relative to a standard full-frame 35 mm format camera), has the same angle of view as a 45 mm (28 mm × 1.6 lens factor) lens on a 35 mm camera—i.e. a normal lens. Several third-party lens manufacturers, such as Tamron, Tokina, and Sigma, also manufacture a range of lenses optimised for APS-C sensors.
- Canon
Canon introduced the Canon EF-S line of lenses in 2003 alongside the 300D. These lenses place the rear of the lens closer to the camera’s sensor (referred to as short back focus). This has several benefits, including lighter lenses and a narrower field of view (which implies «longer» zoom). EF-S lenses are compatible with Canon’s APS-C digital SLRs, with the exception of the early Canon EOS D30, Canon EOS D60, and Canon EOS 10D, which predated the introduction of the mounting system. EF-S lenses will not physically mount on Canon’s full-frame digital or 35mm film SLRs. More recently, the company introduced the EF-M line for its EOS M series of mirrorless interchangeable-lens cameras (MILCs). EF-M lenses will not physically mount on any Canon SLR, whether film or digital. The rear of an EF-M lens is considerably closer to the sensor or film plane than that of an EF (full-frame/35mm) or EF-S lens, making it necessary to ensure that the EF-M lens will not mount on the other bodies. Canon sells an optional adapter that allows EF-M bodies to accept all EF and EF-S lenses.
- Nikon
Nikon makes DX format lenses for their line of APS-C digital cameras. These can be physically mounted to all Nikon digital and film SLR camera bodies since 1977. These lenses generally exhibit vignetting at shorter focal lengths when mounted on Nikon film bodies, but are typically usable at longer focal lengths. When mounted on a Nikon FX (full-frame) digital body, by default the camera will automatically adjust the viewfinder to depict the DX frame area and crop the captured images to the DX image size. This can be overridden by the user if desired.
- Pentax
Pentax produces the DA line for their APS-C cameras. These lenses are available in focal lengths that offer similar field-of-view as lenses previously available for 135 film. The trademark compact design of the DA limited series takes advantage of the smaller APS-C format with the lenses under 40 mm and is fully usable on 135 Film with the DA Limited Lenses over 35 mm focal length. All DA lenses can be mounted on Pentax film bodies, albeit with increased vignetting. All fixed focal lengths in the rugged DA* series cover 35 film format fully.[unreliable source?]
- Sony
Sony has two lines specifically designed for their APS-C cameras—the DT line for their A-mount DSLRs and α SLTs, and the E-mount for their α MILCs. The DT lenses can be mounted on any Sony A-mount camera, but are specifically designed for the DSLR-A100 up to DSLR-A700 series of APS-C-format DSLRs, the earlier Konica Minolta 5D and 7D, and the most recent APS-C Alpha SLTs. DT lenses can be mounted on full-frame models like the DSLR-A850, DSLR-A900, and SLT-A99 in «crop» mode, where the frame is cropped and the resolution is roughly halved. E-mount lenses are compatible with all of the company’s APS-C MILCs, from the NEX-3 and NEX-5 through the current α3000, α5100, and α6500. In addition, they can be mounted on Sony full-frame MILCs (α7/α7R/α7S, α7R II, α7S II) in «crop» mode (the company also produces E-mount lenses designated as «FE», which cover the entire full-frame image circle).
Типы файлов APS
Ассоциация основного файла APS
.APS
Формат файла: | .aps |
Тип файла: | Visual C++ Resource File |
расширение файла APS может ссылаться на файл разработчиков, который создается приложением разработки программного обеспечения под названием Microsoft Visual C ++. Этот файл позволяет Microsoft Visual C ++ более быстро загружать ресурсы путем хранения двоичного представления ресурса, который входит в состав проекта.
Создатель: | Microsoft Corporation |
Категория файла: | Файлы разработчика |
Ключ реестра: | HKEY_CLASSES_ROOT\.aps |
Программные обеспечения, открывающие Visual C++ Resource File:
Microsoft Visual C++, разработчик — Microsoft Corporation
Совместимый с:
Windows |
Ассоциации других файлов APS
.APS
Формат файла: | .aps |
Тип файла: | Greeting Card Studio Project File |
APS расширение файла может ссылаться на файл проекта, созданного с помощью программного обеспечения AMS Студия называется поздравительных открыток. Это программное обеспечение используется для создания поздравительных открыток. APS файлы могут содержать текст, графику, градиенты, цифровые фотографии, и клип искусства. Он используется для печати и отправки карт с семьей и друзьями. Вполне возможно, чтобы извлечь эти APS файлов в форматы растровых изображений, таких как PNG, JPG, GIF, BMP и TIF.
Создатель: | AMS Software |
Категория файла: | Файлы растровых изображений |
Программы, открывающие файлы Greeting Card Studio Project File :
AMS Greeting Card Studio, разработчик — AMS Software
Совместимый с:
Windows |
Технические характеристики, заявленные производителем
Sony ILCE-A3000 | |
---|---|
Сенсор изображения | 23,2×15,4 мм (размер APS-C), общее количество пикселей: 20,4 |
Эффективное количество точек, Мп | 20,1 |
Формат сохранения изображения | Фотокадр: JPEG (DCF вер. 2.0, Exif вер. 2.3, совместимость с MPF Baseline), RAW (формат Sony ARW 2.3), RAW и JPEG Видео: MP4, AVCHD |
Размер кадра в пикселях | Фотокадр: L: 5456×3632, M: 3872×2576, S: 2736×1824 L: 5456×3064, M: 3872×2176, S: 2736×1536 Видео: до 1920×1080 (60i/30 кадров/с) |
Чувствительность, единиц в ISO-эквиваленте | Фото: 100-16000, AUTO (ISO 100-3200), Видео: 100-3200, AUTO (100-3200) |
Диапазон выдержек, с | 1/4000 — 30 и длительная |
Экспозамер | 1200-зонный оценочный |
Экспокоррекция | Фото: ±3 EV (1/3 EV ступеней), Видео: ±2 EV (1/3 EV ступеней) |
Встроенная вспышка | Ведущее число 4 при ISO 100 |
Автоспуск, с | 2/10 |
Устройство хранения информации | Memory Stick PRO Duo, Memory Stick PRO-HG Duo, Memory Stick XC-HG Duo, SD, SDHC, SDXC |
ЖК-дисплей | 7,5 см (3 дюйма), разрешение 230,4 тыс. точек |
Видоискатель | 201,6 тыс. точек |
Интерфейсы | USB |
Питание | Литий-ионный аккумулятор NP-FM50H, 7,7 Вт*ч |
Габариты (ШхВхД), мм | 128,0×90,9×84,5 |
Масса, г | 353 (только камера) 411 (с аккумулятором и картой памяти Memory Stick PRO Duo) |
Резюме файла APS
Согласно нашим записям, существуют два тип(ы) файлов, связанных с расширением APS, самый популярный из которых отформатирован в качестве Visual C++ Resource File. Самое распространенное связанное приложение — Microsoft Visual C++, выпущенное Microsoft Corporation. Кроме того, два различные программы позволяют вам просматривать эти файлы.
Эти файлы классифицируют на Developer Files или Raster Image Files. Основная часть файлов относится к Developer Files.
Файлы APS можно просматривать с помощью операционной системы Windows. Они обычно находятся на настольных компьютерах (и ряде мобильных устройств) и позволяют просматривать и иногда редактировать эти файлы.
Рейтинг популярности данных файлов составляет «Низкий», что означает, что они не очень распространены.
Оптика для APS-C
Производители -камер и сторонние компании производят большое количество объективов для фотоаппаратов с матрицами APS-C. К ним, в том числе, относятся:
- DA (некоторые модели)
- DT
- DC
- Di II
- DX
- Зенит (Красногорский завод им. С.А. Зверева)
Объективы этих серий иногда обладают более коротким задним фокусным расстоянием. При установке на полноматричные камеры или камеры формата , такие объективы могут испортить зеркало камеры. Поэтому часто в конструкцию байонета добавляются дополнительные элементы, которые препятствуют установке этих объективов на камеры без кроп-фактора. При этом ответная часть камеры имеет «обратную совместимость», то есть устанавливать стандартные объективы на камеры с матрицами формата APS-C возможно без проблем.
Внешний вид и удобство использования
Внешне A3000 чрезвычайно сильно похожа на базовую зеркалку A37, которую сменила более дорогая и чуть более продвинутая камера A58. Причём схожесть есть не только в форме корпуса: похож и цвет, и текстура поверхности пластиковых панелей. В общем, при беглом осмотре камеру вполне можно признать за представителя линейки зеркалок Sony SLT. Однако на самом деле отличий в дизайне довольно много. Наклонного дисплея нет, привычного оранжевого кольца вокруг байонета также не найти, разъём для подключения пульта ДУ, а также ИК-приёмник отсутствуют, нет и отдельного HDMI-порта, который уступил место порту MHL.
Органы управления позаимствованы у камер серии Sony NEX, а от зеркалок Sony SLT достался переключатель режимов съёмки
Ещё одно важное отличие — это наглазник видоискателя. Он не резиновый, а пластиковый и является частью корпуса
Для рядовых гиперзумов подобное решение простительно, но на камере с крупным сенсором и сменной оптикой выглядит как неудачная попытка сэкономить на спичках. Хотя вполне возможно, что данный шаг призван разнести камеры в довольно плотном модельном ряду. К качеству сборки замечаний нет. Тёмные корпусные панели благодаря своей фактуре не особо боятся отпечатков пальцев, да и пыль к A3000 не слишком сильно липнет. В общем, разработчик хоть и старался сделать камеру на вид попроще, но менее добротной она от этого не стала.
Спереди расположен байонет объектива Sony E Mount. Забавно представлять, как на камере, похожей на зеркалку, будет смотреться переходник на «взрослые» объективы Sony/Minolta. Также спереди находится лампа подсветки автофокуса.
С тыльной стороны только видоискатель выдаёт новое семейство ILCE, ведь все органы управления позаимствованы у Sony NEX серии 3. Это кнопка видеозаписи, пара софт-клавиш и вращающийся 4-позиционный многофункциональный переключатель с кнопкой ввода по центру.
Сверху находятся подъёмная вспышка с парой микрофонов и «горячим башмаком» в основании, клавиша переключения между видоискателем и объективом, которую очень неудобно нажимать, диск выбора режимов съёмки, а также кнопка перехода в режим просмотра и клавиша спуска затвора с рычажком питания.
Снизу никаких отличий от зеркалок — тут только разъём установки на штатив и отсек для аккумулятора.
Правая сторона устройства пустует, а слева под единой крупной пластиковой дверцей скрыт мультиразъём, предназначенный для подключения USB-кабеля, зарядного устройства и пульта дистанционного управления. Под этой же крышкой находится слот установка карты памяти. Примечательно то, что у подавляющего большинства «беззеркалок» слот установки карты памяти скрыт под единой дверцей с аккумулятором, что мешает быстрому изъятию накопителя при установке камеры на штатив. А вот у зеркалок, напротив, практически всегда отдельный отсек располагается сбоку, и исключений тут практически нет (на ум приходит только Canon EOS 1000D).
Lens designations
It’s actually worth getting the designations of lenses clear at this point. Canon’s EF (Electro-Focus) lens mount dates back to 1987 and the 35mm film era. The EF-S variant was launched in 2003, to suit Canon DSLRs with smaller, APS-C image sensors. There are no issues using EF lenses on APS-C format cameras, but you can’t use an EF-S lens on a full-frame DSLR. The classifications used by Sigma are DC (APS-C) and DG (full-frame) and for Tamron it’s Di-II (APS-C) and Di (full-frame).
If you’ve got a Canon camera, it might seem sensible to use Canon lenses. However, third-party lenses from the likes of Sigma and Tamron often give similar or even better performance than own-brand Canon lenses, and at more competitive prices.
We’ve put all of the main contenders in the various categories through their paces with rigorous lab testing and shooting in all manner of ‘real-world’ scenarios. Based on the results, here’s our list of the 10 best lenses to buy for your Canon APS-C format body. We’ve included outright winners in each category, as well as best-value alternatives to suit a tighter budget.
Multiplier factors
A crop factor (sometimes referred to as a «focal length multiplier» for comparing a proportionally scaled lens/image circle projection/sensor diameter) can be used to calculate the field of view in 35 mm terms from the actual focal length. The most common multiplier ratios:
- 1.7× — Sigma DP1, Sigma DP2, Sigma SD15, Sigma SD14, Sigma SD10, Sigma SD9, Canon EOS DCS 3†
- 1.6× — Canon EOS 7D†, 7D Mark II, 50D†, 60D†, 70D†, 77D (9000D), 80D, 550D (T2i)†, 200D (Rebel SL2), 600D (T3i/X5)†, 650D (T4i/X6i)†, 700D (T5i/X7i)†, 750D (T6i/X8i), 760D (T6s/8000D), 800D (T7i/X9i) 1100D (T3/X50)†, 1200D (T5/X70)†, 1300D (T6/X80); Canon EOS M†, M2† (sold in Asia only), M3 (not sold in North America until Oct 2015), M5, M6, M10
- 1.56× — Nikon D3100†
- 1.55× — Sony Alpha 58,Nikon D3200†
- 1.54× — Pentax K20D,†Samsung NX5†, Samsung NX10†, Samsung NX11†, Samsung NX100†,Sony NEX-5†
- 1.53× — Pentax KP,K-3,K-S1,K-S2, K-5 II†, K-5†, K10D†, K200D†, K70,Ricoh GR,Nikon D3300†, Nikon D5300†, Nikon D5500, Nikon Coolpix A,Sony NEX-7,†Sony NEX-6,Sony α6000†,Sony α6300, Sony Alpha 77, Sony Alpha 77 II, Sony Alpha 65, Sony Alpha 57, Sony Alpha 37, Sony Alpha 580, Sony Alpha 500, all Samsung NX except NX5, NX10, NX11, NX100
- 1.52× — All Nikon DX format DSLR cameras except D3100, D3200, D3300, D5300, and D5500; Pentax K-30†, K-01,K-50,;† all Fujifilm interchangeable lens X-system cameras and Fujifilm X100 series; Sony Alpha 100;Sigma SD1, Sigma SD1 Merrill, Sigma DP1 Merrill, Sigma DP2 Merrill
- 1.35× — Sigma SD Quattro H
- 1.3ׇ — Canon EOS-1D Mark IV†, 1D Mark III†, 1D Mark II† (and Mark II N), EOS-1D†, Kodak DCS 460†, Kodak DCS 560†, Kodak DCS 660†, Kodak DCS 760†, Leica M8, M8.2
- Notes:
- †Discontinued
- ‡ A 1.3× Focal Length Multiplier is also known as APS-H. Actual multiplier factor is 1.255× for the 1D Digital, 1.28× for the Canon EOS-1D Mark III and 1.29× for the Canon EOS-1D Mark IV. Leica M8 is 1.33×
How to Fix Problems Opening APS Files
Conduct a Malware Scan of Your APS File
When an antivirus program is installed on the computer, it is capable of scanning all files on the computer, as well as each file individually. Each file can be scanned by right-clicking the file and choosing the option to scan the file for viruses.
For example, in this picture, we’ve highlighted the my-file.aps file and right-clicked the file to see the ‘Scan with AVG’ option in the file menu. When this option is selected, AVG Antivirus opens and scans that file for any viruses.
my-file.aps
Reinstall Microsoft Visual C++
Occasionally you might experience a flawed software installation, which may be due to a problem encountered during the install process. This can prevent your operating system from associating your APS file with the right software application, affecting what is known as «file extension associations».
Sometimes, simply reinstalling Microsoft Visual C++ will solve your problem, properly associating your APS with Microsoft Visual C++. Other times, poor software programming on behalf of the software developer can cause problems with file associations, and you may need to contact the developer for further assistance.
Tip: Try upgrading to the latest version of Microsoft Visual C++ to ensure you have the latest patches and updates installed.
Obtain Another Copy of Your APS File
Caution: A corrupt file could also be collateral damage of a previous or existing malware infection on your PC, that’s why it is essential that you keep an updated antivirus running on your computer at all times.
Update Your Microsoft Corporation-Related Hardware Device Drivers
If your APS file is related to a piece of hardware on your computer, you might need to update your device drivers associated with that hardware in order to open it.
This problem is commonly related to multimedia file types that depend upon a piece of hardware inside of your computer to be successfully opened, such as a sound card or graphics card. For example, if you are trying to open an audio file, but failing to open it, you might need to update your sound card drivers.
Tip: If you are receiving an error message related to a .SYS file when attempting to open your APS file, it’s likely your problem is related to corrupt or outdated device drivers that need to be updated. Using a driver update software such as DriverDoc can help make this process much easier to complete.
Close Other Applications Running
If all other steps fail, and you are still experiencing problems opening APS files, it might be due to a lack of available system resources. Some versions of APS files can require substantial resources (eg. Memory/RAM, processing power) to be properly opened by your computer. This is quite common if your computer hardware is older, and you are using a much newer operating system.
This issue can occur when your computer is having a hard time keeping up because the operating system (and other services running in the background) might be consuming too many resources for your APS file to open. Try closing all applications on your PC before attempting to open your Visual C++ Resource File. Freeing up all of the available resources on your computer provides the best environment for attempting to open your APS file.
Upgrade Your Computer Hardware
If you’ve tried all of the steps above, and your APS file still won’t open, you might be due for a hardware upgrade. In most cases, even if you have older hardware, processing power is still more than adequate for most user’s applications (unless you do a lot of CPU resource-intensive work such as 3D rendering, financial / scientific modeling, or intensive multimedia work). Therefore, it’s likely that your computer is lacking the necessary amount of memory (more commonly referred to as «RAM», or random access memory) to complete the file opening task.
Try upgrading your memory to see if that helps you open your APS file. These days, memory upgrades are quite affordable and very easy for even the casual computer user to install in their PC. As a bonus, you’ll probably see a nice performance bump in other tasks carried out on your computer.