Обзор Ricoh GR III компактная камера, снимающая как DSLR
Содержание
- Introduction
- Особенности новой камеры GR II
- Conclusion
- Specifications Ricoh GR II vs Ricoh GR III
- Sensor comparison
- Other camera comparisons
- More Interesting Articles
- Lomopedia: Seagull 205A
- Lomopedia: Leica Mini Zoom
- «Tell Me Something» – Analogue Vibrations in Perdurabo’s New Video
- Trading Places: LomoAmigo Ivan Kuek Shoots with the LC-Wide
- Lomopedia: Franka NX-40
- The Great NYC Film Photography Gathering
- All Hands On Deck: Summer Workshops at the Penumbra Foundation
- Capturing the Best Lunar New Year Photos According to Lomographers
- Lomopedia: Graflex Norita
- LomoChrome Metropolis XR 100–400: Positano with Nicola D’Orta
- Tom Sachs: Creating with the Lomo’Instant Automat
- Artists Express Their LomoLove with La Sardina DIY
- Feature comparison
- Introduction
- Технические характеристики, заявленные производителем
- Транскрипт
Introduction
The Ricoh GR II is a new premium compact camera that’s aimed squarely at the enthusiast photographer. At the heart of the Ricoh GR II is an APS-C-size CMOS image sensor with approximately 16.2 effective megapixels and no anti-aliasing filter, and a 28mm fixed focal length lens which has a fast maximum aperture of f/2.8, a nine-blade diaphragm and a manually adjustable ND (neutral density) filter. Images can be recorded either as JPEGs or in the Adobe DNG RAW format, there’s a pop-up flash and an external hotshoe which can accept a flashgun or an optional optical viewfinder, and full creative control over exposure is available. New features include Wi-Fi and NFC connectivity, an improved white balance algorithm, enhanced noise management, six more effect modes and wireless flash support. Thanks to the GR ENGINE V imaging engine, the GR II offers high-sensitivity shooting at up to ISO 25600, plus it can focus in 0.2 seconds and offers 4fps burst shooting. The Ricoh GR II is available in black for £599.99 / $799. Two external viewfinders, the 28mm GV-1 and the 21/28mm GV-2, are both offered as an optional accessory for £220 / $219.
Особенности новой камеры GR II
- Высокое качество изображений: объектив GR II достаточно компактный и производительный. GR II также может похвастаться большим APS-C CMOS сенсором с разрешением 16,2 Мп.
- Высокоскоростной: высокоскоростная система автофокусировки GR II может срабатывать за 0,2 секунды благодаря оптимизации механизма привода объектива и алгоритма автофокусировки. Время запуска камеры и выключения составляет одну секунду.
- Карманный: Учитывая большое количество функций, GR II является достаточно компактной камерой. Учитывая добавление модуля Wi-Fi, камера не претерпела изменений размера по сравнению с предыдущей моделью.
- Расширенная функциональность творческих режимов: GR II имеет в общей сложности 17 видов эффектов с шестью новыми режимами.
Характеристики Ricoh GR II
Корпус | Компакт с большим датчиком |
Материал корпуса | Магниевый сплав |
Датчик | |
Максимальное разрешение | 4928 x 3264 |
Другие резолюции | 3:2 (3936 х 2608, 2912 х 1936, 1280 х 864), 4:3 (4352 х 3264, 3488 х 2068, 2592 х 1152 х 1936x 864), 1:1 (3264 х 3264, 1936 х 1936, 864 х 864) |
Соотношение сторон изображения | 1:1, 4:3, 3:2 |
Эффективное разрешение | 16 мегапикселей |
Полное разрешение | 17 мегапикселей |
Размер матрицы | APS-C (23,7 х 15,7 мм) |
Тип датчика | CMOS |
Процессор | GR V |
Цветовое пространство | SRGB |
Изображение | |
ISO | Авто, 100-25600 |
Предустановки баланса белого | 10 |
Пользовательский баланс белого | Да |
Стабилизация изображения | Нет |
Несжатый формат | RAW |
Формат файла |
|
Оптика и фокус | |
Фокусное расстояние (экв.) | 28 мм |
Оптический зум | 1-× |
Максимальная диафрагма | F/2.8 – F/16.0 |
Автофокус |
|
Подсветка автофокуса | Да |
Ручная фокусировка | Да |
Нормальный диапазон фокусировки | 30 см |
Макро диапазон фокусировки | 10 см |
Количество точек фокусировки | 9 |
Экран и видоискатель | |
Поворотный экран | Фиксированный |
Размер экрана | 3″ |
Разрешение экрана | 1 230 000 |
Сенсорный экран | Нет |
Тип экрана | TFT |
Live View | Да |
Тип видоискателя | Оптический (опционально) |
Фотография | |
Минимальная скорость затвора | 300 сек |
Максимальная скорость затвора | 1/4000 сек |
Режимы экспозиции |
|
Встроенная вспышка | Да |
Диапазон вспышки | 3.00 м (при ISO Auto) |
Внешняя вспышка | Да (с помощью горячего башмака) |
Выдержка X-синхронизации | 1/2000 сек |
Непрерывная съёмка | 4.0 кадра в секунду |
Автоспуск | Да |
Режимы замера |
|
Компенсация экспозиции | ± 4 (на 1/3 ступени) |
Брекетинг экспозиции | ± 4 |
Брекетинг баланса белого | Да |
Видеосъемка | |
Разрешения | 1920 x 1080 (30p, 25p, 24p), 1280 х 720 (60p, 50p, 30p, 25p, 24p), 640 х 480 (30p, 25p, 24p) |
Формат | MPEG-4, H.264 |
Микрофон | Стерео |
Динамик | Моно |
Хранение данных | |
Типы карт памяти | SD/SDHC/SDXC |
Встроенная память | 54MB |
Передача данных | |
USB | USB 2.0 (480 Мбит/сек) |
HDMI | Да |
Порт микрофона | Нет |
Порт наушников | Нет |
Беспроводная связь | Встроенная |
Тип беспроводной связи | Wi-Fi 802.11b/G/N с NFC |
Дистанционное управление | Да (проводной тросик или с помощью смартфона) |
Физические характеристики | |
Экологическая защита | Нет |
Питание | Аккумулятор |
Описание аккумуляторной батареи | DB-65 литий-ионная аккумуляторная батарея и зарядное устройство |
Ресурс аккумулятора (CIPA) | 320 кадров на одном заряде |
Вес (вкл. батарею) | 251 грамм |
Размеры | 117 х 83 х 35 мм |
Другие особенности | |
Датчик ориентации | Да |
GPS | Нет |
comments powered by HyperComments
Conclusion
Whereas the previous GR II camera was a very modest upgrade of the original GR, principally only adding wi-fi and NFC connectivity to its predecessor, the new GR III model is a much more significant reworking of the GR blueprint. It features a new sensor, lens, processor, external design, touchscreen, image stabilisation system, focusing system and Bluetooth connectivity, whilst maintaining the pocketable size and speedy response that fans have come to love.
The new GR III once again features a large APS-C image sensor that delivers great results. The new 24 megapixel sensor exhibits no noise from the base sensitivity of ISO 100 all the way up to 3200, with the higher settings of 6400, 12,800 and even 25,600 all perfectly usable for smaller prints, although we wouldn’t recommend using the two fastest settings. The redesigned 28mm lens and the lack of an optical low-pass filter both improve image quality further, with the option of the widely supported Adobe DNG RAW format if you want to take control, complete with in-camera RAW processing, being the cherry on the still image cake. Video performance, although improved to 1080/60p quality, continues to lag well behind most modern cameras, with the GR III’s emphasis being again on the still image side of things — we’d really expect 4K recording with a decent set of video features on a 2019 camera.
There are a couple of notable bugbears about the GR III, though, that rather take the shine off it as a whole. Firstly, the battery life is pretty terrible — around 150 shots per charge, far short of the official CIPA rating of 200 shots. Sure, you can carry extra batteries or an external powerbank, but that rather defeats the purpose of buying such a small camera. Secondly, the new hybrid AF system promises snappier, more accurate performance on paper, but often fails to deliver in practice, especially in low-light conditions, causing missed shots on more than occasion. Thirdly, this latest version loses the handy pop-up flash that was featured on all its predecessors, the main casualty of making the camera smaller.
This latest iteration of the GR series also sees a significant increase in price, up from £599.99 / $799 on the GR II to £799 / $899 for the GR III, making it less financially attractive as a second camera and which may take it out of reach of some potential buyers. When you consider that you can buy an excellent mirrorless camera like the Fujifilm X-T30 for the same price, the GR III again seems over-priced, although the GR camera has an obvious size advantage over a comparable interchangeable lens camera. Similarly sized rivals with fixed lenses are few and far between — the most obvious one is the Fujifilm XF10, which shares most of the same core features as the GR III but comes at a much lower price point of £449 / $499.
In summary, while the new Ricoh GR III represents a significant upgrade of the 4-year-old GR II model, it still feels a little under-powered in today’s camera market, and also crucially more than a little over-priced. We’re sure that die-hard GR-series fans will continue to love the winning combination of excellent still image quality in a small, pocketable package, but the poor battery life, so-so auto-focusing and especially that big price increase are likely to put off would-be new owners.
Ratings (out of 5) | |
---|---|
Design | 4.5 |
Features | 4 |
Ease-of-use | 4 |
Image quality | 4.5 |
Value for money | 3 |
Previous Page
« Product Specs
Next Page
Main Rivals »
- Ease of Use
-
Image Quality
-
Sample Images
-
Product Images
-
Product Specs
-
Rating & Conclusion
- Main Rivals
- News
- Hands-On
- First Impressions
- Preview Images
Specifications Ricoh GR II vs Ricoh GR III
Below is a side-by-side comparison of the specs of the two cameras to facilitate a quick review of their differences and common features.
Camera Model | Ricoh GR II | Ricoh GR III |
---|---|---|
Camera Type | Fixed lens compact camera | Fixed lens compact camera |
Camera Lens | 28mm f/2.8 | 28mm f/2.8 |
Launch Date | June 2015 | February 2019 |
Launch Price | USD 699 | USD 899 |
Sensor Specs | Ricoh GR II | Ricoh GR III |
Sensor Technology | CMOS | CMOS |
Sensor Format | APS-C Sensor | APS-C Sensor |
Sensor Size | 23.7 x 15.6 mm | 23.5 x 15.6 mm |
Sensor Area | 369.72 mm2 | 366.6 mm2 |
Sensor Diagonal | 28.4 mm | 28.2 mm |
Crop Factor | 1.5x | 1.5x |
Sensor Resolution | 16.1 Megapixels | 24 Megapixels |
Image Resolution | 4928 x 3264 pixels | 6000 x 4000 pixels |
Pixel Pitch | 4.79 μm | 3.91 μm |
Pixel Density | 4.35 MP/cm2 | 6.55 MP/cm2 |
Moiré control | no AA filter | no AA filter |
Movie Capability | 1080/30p Video | 1080/60p Video |
ISO Setting | 100-25600 ISO | 100-102400 ISO |
Image Processor | GR Engine V | GR Engine VI |
DXO Sensor Quality (score) | 80 | .. |
DXO Color Depth (bits) | 23.6 | .. |
DXO Dynamic Range (EV) | 13.7 | .. |
DXO Low Light (ISO) | 1078 | .. |
Screen Specs | Ricoh GR II | Ricoh GR III |
Viewfinder Type | Viewfinder optional | Viewfinder optional |
LCD Framing | Live View | Live View |
Rear LCD Size | 3.0 inch | 3.0 inch |
LCD Resolution | 1230k dots | 1037k dots |
LCD Attachment | Fixed screen | Fixed screen |
Touch Input | no Touchscreen | Touchscreen |
Shooting Specs | Ricoh GR II | Ricoh GR III |
Autofocus System | Contrast-detect AF | On-Sensor Phase-detect |
Continuous Shooting | 4 shutter flaps/s | 4 shutter flaps/s |
Time-Lapse Photography | Intervalometer built-in | Intervalometer built-in |
Image Stabilization | No shake reduction | In-body stabilization |
Fill Flash | Build-in Flash | no On-Board Flash |
Storage Medium | SDXC cards | SDXC cards |
Second Storage Option | Single card slot | Single card slot |
UHS card support | UHS-I | UHS-I |
Connectivity Specs | Ricoh GR II | Ricoh GR III |
External Flash | Hotshoe | Hotshoe |
USB Connector | USB 2.0 | USB 3.0 |
HDMI Port | micro HDMI | no HDMI |
Wifi Support | Wifi built-in | Wifi built-in |
Near-Field Communication | NFC built-in | no NFC |
Bluetooth Support | no Bluetooth | Bluetooth built-in |
Body Specs | Ricoh GR II | Ricoh GR III |
Battery Type | DB65 | DB-110 |
Battery Life (CIPA) | 320 shots per charge | 200 shots per charge |
In-Camera Charging | USB charging | USB charging |
Body Dimensions |
117 x 63 x 35 mm (4.6 x 2.5 x 1.4 in) |
109 x 62 x 33 mm (4.3 x 2.4 x 1.3 in) |
Camera Weight | 251 g (8.9 oz) | 257 g (9.1 oz) |
Did you notice an error on this page? If so, please , so that we can correct the information.
Sensor comparison
The size of the imaging sensor is a crucial determinant of image quality. A large sensor will tend to have larger individual pixels that provide better low-light sensitivity, wider , and richer than smaller pixel-units in a sensor of the same technological generation. Further, a large sensor camera will give the photographer additional creative options when using shallow to isolate a subject from its background. On the downside, larger sensors tend to be associated with larger, more expensive camera bodies and lenses.
Both cameras under consideration feature an APS-C sensor, but their sensors
differ slightly in size. The sensor area in the GR III is 1 percent smaller. They nevertheless have the same format factor of 1.5. Both cameras have a native aspect ratio (sensor width to sensor height) of 3:2.
Technology-wise, the GR III uses a more advanced image processing engine (GR Engine VI)
than the GR II (GR Engine V), with benefits for noise reduction, color accuracy, and processing speed.
Despite having a slightly smaller sensor, the GR III offers a higher
resolution of 24 megapixels, compared with 16.1 MP of the GR II.
This megapixels advantage comes at the cost of a higher pixel density and a smaller size of the individual pixel
(with a of 3.91μm versus 4.79μm for the GR II). However, it should be noted that the GR III is much more recent (by 3 years and 8 months) than the GR II, and its sensor
will have benefitted from technological advances during this time that make it possible to gather light more efficiently. Coming back to sensor resolution, it should be mentioned that neither of the two cameras has an anti-alias filter installed, so they are able to capture all the detail the sensor resolves.
The resolution advantage of the Ricoh GR III implies greater flexibility for cropping images or the
possibility to print larger pictures. The maximum print size of the GR III for good quality output (200 dots per inch)
amounts to 30 x 20 inch or 76.2 x 50.8 cm, for very good quality (250 dpi) 24 x 16 inch or 61 x 40.6 cm, and for
excellent quality (300 dpi) 20 x 13.3 inch or 50.8 x 33.9 cm. The corresponding values for the Ricoh GR II are
24.6 x 16.3 inch or 62.6 x 41.5 cm for good quality, 19.7 x 13.1 inch or 50.1 x 33.2 cm for very good quality, and 16.4 x 10.9 inch or 41.7 x 27.6 cm for
excellent quality prints.
The GR III has on-sensor phase detect pixels, which results in fast and reliable autofocus acquisition even during live view operation.
The Ricoh GR II has a native sensitivity range from ISO 100 to ISO 25600.
The corresponding ISO settings for the Ricoh GR III are ISO 100 to ISO 102400 (no boost).
Since 2007, DXO Mark has published sensor performance measurements that have been derived using a consistent methodology. This service determines an overall sensor rating, as well as sub-scores for low-light sensitivity («DXO Sports»), dynamic range («DXO Landscape»), and color depth («DXO Portrait»). The following table provides an overview of the physical sensor characteristics, as well as the sensor quality measurements for a selection of comparators.
Camera Model | Sensor Class | Resolution (MP) | Horiz. Pixels | Vert. Pixels | Video Format | DXO Portrait | DXO Landscape | DXO Sports | DXO Overall | Camera Model | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ricoh GR II | APS-C | 16.1 | 4928 | 3264 | 1080/30p | 23.6 | 13.7 | 1078 | 80 | Ricoh GR II | |
Ricoh GR III | APS-C | 24.0 | 6000 | 4000 | 1080/60p | — | — | — | — | Ricoh GR III | |
Canon G7 X Mark III | 1-inch | 20.0 | 5472 | 3648 | 4K/30p | — | — | — | — | Canon G7 X Mark III | |
Canon G7 X | 1-inch | 20.0 | 5472 | 3648 | 1080/60p | 23.0 | 12.7 | 556 | 71 | Canon G7 X | |
Fujifilm XF10 | APS-C | 24.0 | 6000 | 4000 | 4K/15p | — | — | — | — | Fujifilm XF10 | |
Fujifilm X70 | APS-C | 16.0 | 4896 | 3264 | 1080/60p | — | — | — | — | Fujifilm X70 | |
Panasonic ZS200 | 1-inch | 20.0 | 5472 | 3648 | 4K/30p | — | — | — | — | Panasonic ZS200 | |
Panasonic GM5 | Four Thirds | 15.8 | 4592 | 3448 | 1080/60p | 22.1 | 11.7 | 721 | 66 | Panasonic GM5 | |
Ricoh GR | APS-C | 16.1 | 4928 | 3264 | 1080/30p | 23.6 | 13.5 | 972 | 78 | Ricoh GR | |
Sony RX100 III | 1-inch | 20.0 | 5472 | 3648 | 1080/60p | 22.4 | 12.3 | 495 | 67 | Sony RX100 III | |
Sony NEX-5R | APS-C | 16.0 | 4912 | 3264 | 1080/60i | 23.7 | 13.1 | 910 | 78 | Sony NEX-5R | |
Sony NEX-5N | APS-C | 16.0 | 4912 | 3264 | 1080/60i | 23.6 | 12.7 | 1079 | 77 | Sony NEX-5N | |
Sony NEX-C3 | APS-C | 16.0 | 4912 | 3264 | 720/30p | 22.7 | 12.2 | 1083 | 73 | Sony NEX-C3 | |
Sony NEX-3 | APS-C | 14.0 | 4592 | 3056 | 720/30p | 22.1 | 12.0 | 830 | 68 | Sony NEX-3 | |
Sony NEX-5 | APS-C | 14.0 | 4592 | 3056 | 1080/60i | 22.2 | 12.2 | 796 | 69 | Sony NEX-5 |
Many modern cameras are not only capable of taking still images, but also of capturing video footage. Both cameras under consideration have a sensor with sufficiently fast read-out times for moving pictures, but the GR III provides a faster frame rate than the GR II. It can shoot movie footage at 1080/60p, while the GR II is limited to 1080/30p.
Other camera comparisons
Did this review help to inform your camera decision process? In case you would like to check on the differences and similarities of other camera models, just use the search menu below. As an alternative, you can also directly jump to any one of the listed comparisons that were previously generated by the CAM-parator tool.
- Canon G1 X Mark III vs Ricoh GR II
- Fujifilm X-A7 vs Ricoh GR II
- Fujifilm X-H1 vs Ricoh GR II
- Fujifilm X-T3 vs Ricoh GR II
- Leica C-LUX vs Ricoh GR II
- Leica Q Typ 116 vs Ricoh GR III
- Leica V-LUX 5 vs Ricoh GR II
- Nikon D80 vs Ricoh GR II
- Nikon P1000 vs Ricoh GR II
- Nikon W300 vs Ricoh GR III
- Panasonic LX15 vs Ricoh GR III
- Ricoh GR II vs Sony A900
More Interesting Articles
-
Lomopedia: Seagull 205A
written by cheeo on 2019-08-27 #gearLet’s take a look at this rare compact rangefinder camera from Shanghai in this installment of Lomopedia.
-
Lomopedia: Leica Mini Zoom
written by cheeo on 2019-09-13 #gearSharp, compact, and bearing the signature red dot logo, we take a look at the Leica Mini Zoom in this installment of Lomopedia.
-
«Tell Me Something» – Analogue Vibrations in Perdurabo’s New Video
written by macilomo on 2019-02-22 #news #people #videosA new music video from the band Perdurabo & Shramm is shot with the LomoKino camera, using the Lomography Color Negative 400. Watch the film produced by Davide Arneodo and read our exclusive interview with the filmmaker here in the Magazine.
-
Shoot with the right prime each time and create your next masterpiece with the Neptune Convertible Art Lens System! Shop now and save 25% on the Neptune Art Lens System and the 15 mm Naiad Lens!
-
Trading Places: LomoAmigo Ivan Kuek Shoots with the LC-Wide
written by cheeo on 2019-08-17 #gear #culture #people #placesFor a brief moment, mobile phone photographer Ivan Kuek traded his digital camera for compact 35mm Lomo LC-Wide to capture these sights in Singapore.
-
Lomopedia: Franka NX-40
written by cheeo on 2018-11-03 #gearThis week’s Lomopedia entry featuring the Franka NX-40 will have you hunting for plastic cameras at fairs, markets and thrift stores in no time.
-
The Great NYC Film Photography Gathering
written by birgitbuchart on 2019-05-20 #newsOur friends from Brooklyn Film Camera are inviting the New York Film Photography Community for a gathering in Prospect Park.
-
Capture cool blues of the sea, the sky above or just life around you, life is truly a picnic with the Diana!
-
All Hands On Deck: Summer Workshops at the Penumbra Foundation
written by birgitbuchart on 2019-06-21 #newsDive deep into the history of photography and get ready for some amazing hands-on workshops at the Penumbra Foundation this summer. Here are our highlights.
-
Capturing the Best Lunar New Year Photos According to Lomographers
written by cielsan on 2019-02-04 #culture #tutorialsThe Lunar New Year celebrations are always bountiful, colorful and exciting. A perfect opportunity for film photography, if you ask us! Here are some tips from our Community members themselves on how you can compose the best festive images of the holiday.
-
Lomopedia: Graflex Norita
written by cheeo on 2018-10-21 #gearSee how this modified and rebranded medium format camera worked its way out of obscurity and into the wishlists of many in this installment of Lomopedia.
-
Travel the seven seas in style and capture the wonders of the world with the wide angle lens of the La Sardina Fitzroy!
-
LomoChrome Metropolis XR 100–400: Positano with Nicola D’Orta
written by macilomo on 2019-07-16 #newsItalian-based photographer Nicola D’Orta recently shot a fashion series in Positano, one of the most beautiful places in South Italy, using our new film LomoChrome Metropolis XR 100–400, Nicola works as a portrait and fashion photographer. Here are his comments on the newest Lomography film — LomoChrome Metropolis!
-
Tom Sachs: Creating with the Lomo’Instant Automat
written by sragomo on 2018-10-17 #culture #newsNot only are our cameras great for taking photos, but sculptor Tom Sachs proves that the possibilities for their uses artistically are endless. Check out how he used one of our products in his recent exhibition entitled «Swiss Passport Office.»
-
Artists Express Their LomoLove with La Sardina DIY
2019-02-14The La Sardina DIY is a blank slate for creativity. For Valentine’s Day, we asked some of the most talented illustrators to customize our humble sardine can-inspired camera.
Feature comparison
Camera Model | Viewfinder (Type or ‘000 dots) | Control Panel (yes/no) | LCD Size (inch) | LCD Resolution (‘000 dots) | LCD Attach- ment | Touch Screen (yes/no) | Mech Shutter Speed | Shutter Flaps (1/sec) | Built-in Flash (yes/no) | Built-in Image Stab | Camera Model | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ricoh GR II | — | n | 3.0 | 1230 | fixed | n | 1/4000s | 4.0 | Y | n | Ricoh GR II | |
Ricoh GR III | — | n | 3.0 | 1037 | fixed | Y | 1/4000s | 4.0 | n | Y | Ricoh GR III | |
Canon G7 X Mark III | — | n | 3.0 | 1040 | tilting | Y | 1/2000s | 30 | Y | Y | Canon G7 X Mark III | |
Canon G7 X | — | n | 3.0 | 1040 | tilting | Y | 1/2000s | 6.5 | Y | Y | Canon G7 X | |
Fujifilm XF10 | — | n | 3.0 | 1040 | fixed | Y | 1/4000s | 6.0 | Y | n | Fujifilm XF10 | |
Fujifilm X70 | — | n | 3.0 | 1040 | tilting | Y | 1/4000s | 8.0 | Y | n | Fujifilm X70 | |
Panasonic ZS200 | 2330 | n | 3.0 | 1240 | fixed | Y | 1/2000s | 10.0 | Y | Y | Panasonic ZS200 | |
Panasonic GM5 | 1166 | n | 3.0 | 921 | fixed | Y | 1/500s | 5.8 | n | n | Panasonic GM5 | |
Ricoh GR | — | n | 3.0 | 1230 | fixed | n | 1/4000s | 4.0 | Y | n | Ricoh GR | |
Sony RX100 III | 1440 | n | 3.0 | 1229 | tilting | n | 1/2000s | 10.0 | Y | Y | Sony RX100 III | |
Sony NEX-5R | — | n | 3.0 | 920 | tilting | Y | 1/4000s | 10.0 | n | n | Sony NEX-5R | |
Sony NEX-5N | — | n | 3.0 | 920 | tilting | Y | 1/4000s | 10.0 | n | n | Sony NEX-5N | |
Sony NEX-C3 | — | n | 3.0 | 920 | tilting | n | 1/4000s | 5.5 | n | n | Sony NEX-C3 | |
Sony NEX-3 | — | n | 3.0 | 920 | tilting | n | 1/4000s | 7.0 | n | n | Sony NEX-3 | |
Sony NEX-5 | — | n | 3.0 | 920 | tilting | n | 1/4000s | 7.0 | n | n | Sony NEX-5 |
One difference between the cameras concerns the presence of an on-board flash. The GR II has one, while the GR III does not.
While the built-in flash of the GR II is not very powerful, it can at times be useful as a fill-in light.
The Ricoh GR II and the Ricoh GR III both have an intervalometer built-in. This enables the photographer to
capture time lapse sequences, such as flower blooming, a sunset or moon rise, without purchasing an external camera trigger and related software.
Both the GR II and the GR III have built-in prime lenses. Both optics have identical focal length and aperture specifications (18.3mm f/2.8). Both cameras offer the same maximum aperture.
Concerning the storage of imaging data, both the GR II and the GR III write their files to SDXC cards. Both cameras can use UHS-I cards, which provide for Ultra High Speed data transfer of up to 104 MB/s.
Introduction
The Ricoh GR III is a new high-end premium compact camera with a large sensor and fast lens that’s aimed at enthusiast and professional photographers alike.
At the heart of the Ricoh GR III is an APS-C-size CMOS image sensor with 24.23 megapixels and no low-pass anti-aliasing filter. It has a 28mm fixed focal length lens with six optical elements in four groups, fast maximum aperture of f/2.8, 3-axis image stabilisation system, a nine-blade diaphragm, macro shooting capability of 6cms, and a built-in manually adjustable ND (neutral density) filter.
Still images can be recorded either as JPEGs or 14-bit RAW files in the Adobe DNG RAW format, there’s 1080p video recording at 60fps, and an external hotshoe which can accept a flashgun or an optional optical viewfinder.
Full creative control over exposure is available, the ISO range is 100-102400, there’s a 3-inch touchscreen LCD with 1.04-million-dot resolution, contrast and phase-detection Hybrid AF system, Wi-Fi and Bluetooth connectivity, single SD memory card slot and 2Gb built-in memory.
The Ricoh GR III is available in black for £799.99 / $899.99.
Технические характеристики, заявленные производителем
Матрица | APS-C, 23,7×15,7 мм |
Пикселей (всего) | 16,9 млн |
Количество эффективных пикселей | 16,2 млн |
Формат фото | RAW, JPEG (DCF Ver.2.0, Exif Ver.2.3) |
Формат видео | MPEG4 AVC/H.264 |
Формат звука | AAC-LC |
Разрешение снимков | 4928×3264 (L), 3936×2608 (M), 2912×1936 (S), 1280×864(XS) 4352×3264 (L), 3488×2608 (M), 2592×1936(S), 1152×864(XS) , 3264×3264 (L), 2608×2608 (M), 1936×1936(S), 864×864 (XS) |
Разрешение видео | 1920х1080, 1440х1080, 640х480 |
Диапазон фокусных расстояний | 18,3 мм, приблизительно 28 мм в эквиваленте формата 35 мм |
Диафрагма | ƒ/2,8-ƒ/16,0 |
Режимы фокусировки | Многозонный АФ, Точечный АФ, Следящий АФ, Ручная фокусировка, Моментальная фокусировка в фиксированном диапазоне (Snap), Фокусировка на бесконечность, Приоритет фокусировки по лицам (только в режиме Авто), Непрерывная фокусировка |
Экспозамер | TTL многосегментный экспозамер, центровзвешенный экспозамер, точечный экспозамер, возможность блокировки экспозиции |
Компенсация экспозиции | От +4 до -4 EV с шагом 1/3 EV |
Диапазон выдержек, с | 1/4000-300 с, Выдержка от руки (Bulb) |
Баланс белого | Авто, Авто для разных источников света, Улица, Тень, Облачно, Искусственное освещение 1, Искусственное освещение 2, Дневной свет, Нейтральный белый, Холодный белый, Тёплый белый, Ручной, Детальный, Функция брекетинга баланса белого |
Чувствительность, единиц в ISO-эквиваленте | Авто, ручные установки ISO 100—25600 Диапазон Авто: ISO 100-800, ISO100-25600 |
Таймер спуска, с | 2, 10 |
Предельные расстояния использования вспышки, м | 0,2–3,0 (АвтоISO) |
Микрофон | Стерео |
Громкоговоритель | Моно |
Дисплей | 3 дюйма, 1 230 000 точек |
Видоискатель | Нет |
Встроенная флеш-память | 54 Мбайт |
Носители данных | 1 слот SD |
Источник питания | Литий-ионный аккумулятор DB-65, 4,5 Вт*ч |
Габариты, мм | 117x61x34,7 |
Масса, г | 215 г (включая аксессуары), 245 г (только корпус фотокамеры) |
Транскрипт
1 Ricoh GR-1 ЖК-дисплей отсутствует ремонт сегментов Подробное руководство, как исправить gr1 и вернуть все (или большинство) сегментов верхней ЖК-дисплеем, а также в видоискателе Информация иконки. Данное руководство содержит информацию о демонтаже, замена 3M 9703 проводящей ленты и повторной сборки. Написал: Ondrej Pok ВВЕДЕНИЕ Укажите, что вы собираетесь учить кого-то, как это сделать. ifixit CC BY-NC-SA ru.ifixit.com Ð Ñ Ñ Ð Ð½Ð Ñ Ð 1 Ð Ð 6
2 Шаг 1 Открытие верхней крышки Есть 4 винта Philips головки, которые необходимо удалить, чтобы открыть верхнюю часть камеры. 2 находятся под дерматином, один на передней панели и один на спине будьте осторожны при извлечении пластмассовую деталь вокруг окуляра, есть крюк держит правую сторону дальше от видимого винта. Существует также один длинный винт доступен с внутренней стороны вблизи пленки взять катушку. ifixit CC BY-NC-SA ru.ifixit.com Ð Ñ Ñ Ð Ð½Ð Ñ Ð 2 Ð Ð 6
3 Шаг 2 Под верхней крышкой Вы увидите на ЖК-дисплее и куча гибких плат припаяны друг на друга Для продолжения разборки в дальнейшем вам понадобится около 20-30W «карандаш» паяльником Если вы хотите заменить проводящую ленту и восстановить потерянные сегменты верхних состояния LCD или видоискателя иконки, вы будете также нуждаться в «Ленту переноса 3M Токопроводящий клей 9703» (страница продукта) Обычно можно купить на Ebay в меньших количествах. Кнопки должны остаться с верхней крышкой, как можно видеть на картинке без разъяснения ifixit CC BY-NC-SA ru.ifixit.com Ð Ñ Ñ Ð Ð½Ð Ñ Ð 3 Ð Ð 6
4 Шаг 3 отпайки Есть некоторые соединения, которые необходимо Desolder и один винт вам нужно удалить. красные кружочках паяные соединения должны быть desoldered, я не уверен, что зеленый круг, но старайтесь не, если это возможно гибкая печатная плата удерживается сильной двухсторонней ленты и может показаться, что вам нужно Desolder больше суставов, когда на самом деле это просто лента держит его. Ваша цель состоит в том, чтобы добраться до государства, как на втором рисунке, где я погнул гибких печатных плат открыты для получения доступа к белому гибкого ленточного кабеля Шаг 4 Замена 3M 9703 проводящую ленту Это самая трудная часть, и это очень трудно сфотографировать или описать. вам нужно как-то аккуратно отсоединить белый ленточный кабель от LCD / гибкой печатной платы / видоискатель ЖКдисплей Лента очень хрупкими, и во всех этих соединениях покрыта прозрачной лентой, чтобы добавить силу к соединению ifixit CC BY-NC-SA ru.ifixit.com Ð Ñ Ñ Ð Ð½Ð Ñ Ð 4 Ð Ð 6
5 Не забудьте очистить обе поверхности спиртом и удалите остатки предыдущей проводящей ленты Перед реплантации просто вырезать подходящий размер новой проводящей ленты и нанести на ленту, а затем нажмите в нужном месте реплантации на гибкой печатной плате является самым простым, потому что вы на самом деле видите медные дорожки, которые необходимо согласовать с черными полосами ленты реплантации в видоискатель LCD является более трудным, вам необходимо выровнять правую руку боковую кромку ленты реплантации на ЖК-дисплее, безусловно, труднее всего. На самом дисплее вы можете видеть лишь проводящие пути, когда вы смотрите под углом. Они изготовлены из ITO (индий оксид олова), и почти прозрачным. Я сделал отметки, где крайние правые и крайние левые condctive дорожки с шулером по другую сторону стекла, а затем склеиваются ленту обратно на ifixit CC BY-NC-SA ru.ifixit.com Ð Ñ Ñ Ð Ð½Ð Ñ Ð 5 Ð Ð 6
6 Шаг 5 Вывод Если вы все сделали правильно, вы должны увидеть все сегменты на верхнем ЖК-дисплее и в видоискателе он взял меня несколько попыток, чтобы прикрепить ленту к ЖКдисплея и видоискателя LCD, терпения и устойчивых рук является ключом к успеху. Старайтесь не повредить ленту слишком много, при отсоединении его. Я сделал и должен был сократить его немного и в конце концов у меня была проблема, чтобы соответствовать части вместе. Повторная должен быть только в обратном порядке разборки. Не забудьте кнопку перемотки назад. Когда вы на него, сделайте себе одолжение и купить некоторые кожаные листы от Aki Asahi и дать gr1 новое покрытие. To reassemble your device, follow these instructions in reverse order. Этот документ был в последний раз сгенерирован :53:52 AM. ifixit CC BY-NC-SA ru.ifixit.com Ð Ñ Ñ Ð Ð½Ð Ñ Ð 6 Ð Ð 6